Un grup de 14 elevi si 3 profesori insotítori au participat In perioada  22.04.2024-25.04.2024 la o mobilitate de grup de patru zile  de activitate in Turcia, AKHISAR,  provincia Manisa, la .ÖZEL AKHİSAR EKSEN FEN LİSESİ.  Activitatile propuse au fost diverse  si ele au fost stabilite impreuna de catre cele doua scoli. Activitatile au vizat interculturalitatea (Activitatea 4), istoria si traditiile (activitatea 2), educatia artistica si digitala (Activitatea 3), asistenta la lectii (Activitatea 1) și  Combinația de activități în interior și în aer liber și conștientizarea mediului ( Activitatea 5). Acestea s-au desfasurat dupa urmatorul program: 

Ziua 1: 22.04.2024  -- Ceremonie de întâmpinare, un scurt tur în școală, activități de spargere a gheții, prezentări ale participanților și ale elevilor-gazdă despre oraș, țară și sistemul educațional; -atelier de upcycling ; -Tur al orașului Akhisar (ghidat) pentru a cunoaște fundalul istoric și cultural al orașului legat de activitatea 2 și 4.

Ziua 2 : 23.04.2024 -  Prezenta la cursurile aferente activitatii 1 si 5 ; Clasa de engleză, clasa ODD; -Ateliere de cooperare cu municipalitatea aferente activității 2 și 4 ; Ateliere de artizanat manual

Ziua 3 : 24.04.2024 - Participarea la cursuri  legate de activitatea 1-Atelier în laboratorul TIC  legat de activitatea 3; - Atelier în Ecology Club (gătit mâncăruri tradiționale) ; seara  -muzică tradițională, mâncare tradițională, spectacol tradițional Semazen, spectacol de dans Așuk și Mașuk, spectacol de umbre Hacivat și Karagöz) legate de activitatea 4

Ziua 4:  25.04.2024, relationată cu activitatea 5:  -Seminar Agricultură și Indicație Geografică in  cooperare cu  Direcția Administrativă a Agriculturii și Pădurilor ;  Activități în aer liber și de observare asupra mediului ; -vizită educațională la Pamukkale Travertines pentru a observa efectul schimbărilor climatice asupra mediului și asupra patrimoniului natural - dezbatere- despre „Cum putem contribui la conservarea patrimoniului natural sub diferite forme (travertin, geoparcuri, păduri, văi etc)?”

În cele 4 zile de mobilitate elevii au  reușit: să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare orală,  să conștientizeze  abordarile diferite ale predării;  să combine dezvoltarea academică cu cea personală;  să dobândească abilități de evaluare a evenimentelor și sa-și exprime opinia despre acestea; să manifeste respect față de diverse culturi; să aibă o mai bună înțelegere a alfabetizării informaționale, alfabetizării informatice și tehnologice, a abilităților de comunicare și colaborare digitală, a identității și a bunăstării digitale și a eticii digitale; să realizeze un videoclip cu instantanee/fotografii ale lecțiilor  la care au asistat;  să cunoască  tradițiile și obiceiurile culturale; să observe culturile exprimate în ambele limbi, pentru a înțelege diferențele dintre elementele lingvistice, care derivă din diferențele culturale.; să învețe  despre alte culturi, fiind conștient de specificul propriei culturi; să-și integreze  propria identitate și cultură prin posibilitatea de a schimba experiențe personale în contact unul cu celălalt;  să conștientizeze faptul că pot descoperi o cultură diferită în mediul imediat și că pot folosi informațiile în alte contexte / situații -; să dezvolte competența emoțională. 

Elevii s-au simțit  încrezători  în interacțiunea cu oameni dintr-o altă cultură care au interese, valori sau perspective diferite, au relaționat  cu încredere experiențele culturale cu prietenii și familia lor, au interacționează cu alți adolescenți făcând schimb de experiențe, idei, interese comune folosind o limbă străină, au observat  și au  înțeles cum se comportă oamenii și societățile de-a lungul istoriei lor. De asemenea au elevii și au dezvoltat următoarele abilități: capacitatea de a lucra în diferite discipline ca parte a unei echipe care caută soluții durabile la problemele de mediu; capacitatea de a planifica și gestiona proiecte; capacitatea de a colecta, analiza și comunica altora date tehnice; flexibilitate de a lucra în tot felul de medii, dezvoltată prin experiența de lucru  în grupuri multilingve.

FacebookFacebookFacebook